De plek van bestemming - Reisverslag uit Pondicherry, India van Isis, Devi, Ineke en Hans Janssen - WaarBenJij.nu De plek van bestemming - Reisverslag uit Pondicherry, India van Isis, Devi, Ineke en Hans Janssen - WaarBenJij.nu

De plek van bestemming

Door: Ineke

Blijf op de hoogte en volg Isis, Devi, Ineke en Hans

12 December 2008 | India, Pondicherry

Pondicherry!! De plek van bestemming. Het is gelukt er veilig en wel aan te komen!!! We wonen in een klein huisje dat bij het guesthouse hoort. Het ziet er heel gezellig uit, met een veranda die uitkijkt over een mooie tuin. Gisteren werden we verwelkomt met kaarsjes. Er was een licht feest om Siva te eren. Wij voelden ons ook heel erg vereerd met zo'n ontvangst.

Isis en Devi zijn vandaag direct naar school gegaan. Dat ziet er allemaal goed uit. Ze krijgen een aangepast programma. Veel Engelse en Franse taal en rekenen natuurlijk. Met rekenen zijn ze in India voor. Hier zal dan ook extra aandacht aan besteed worden. Gek is dit niet, want de eissen die aan de kinderen gesteld worden zijn dan ook veel hoger dan in Nederland. Scholen zijn heel prestatie gericht. En dan zitten Isis en Devi op een school waar het allemaal nog mee valt. Als de klasgenootjes Tamil leren, mogen zij hun eigen huiswerk van De Vonder maken. Ook zullen ze muziek en dans krijgen. Isis kan zelfs gitaarles krijgen. En er zijn keybords aanwezig om muziek op te leren spelen. Voldoende uitdaging dus. Ze hebben er in ieder geval zin in.

Maandag ga ik bij een project kijken. Het gaat om dropout kinderen, waarvan de ouders de kinderen niet naar school laten gaan. Ben heel benieuwd. Wilde eigenlijk met vrouwen werken. Maar ik wacht het gesprek af, voor ik een beslissing neem. Misschien is dit ook wel een hele zinvolle tijds besteding. Ik hoef me in iedergeval niet te vervelen. Dat laat ik aan Hans over.

• 12 December 2008 - 12:55

Karen:

hallo!

Fijn dat jullie er zijn! Die school klinkt heel erg leuk!

Hier ook alles goed, ook met Julie.

Dikke kus Karen

• 12 December 2008 - 17:26

Jorien:

Lieve allemaal,

Wat fijn om te horen dat het goed met jullie gaat en dat jullie op plaats van bestemming zijn. Ook leuk om de foto's te zien :) De school klinkt erg leuk. Wat zullen jullie als slimme kinderen terug komen. Ben benieuwd naar de foto's van jullie school. En ook fijn dat jullie genoeg tijd hebben om het huiswerk uit NL te maken. Moet ik toch even zeggen als juf ;)

Ine succes bij het project en Hans geniet lekker van het luieren.

We missen jullie wel hoor. Ik denk dat Tijm al kan lopen als jullie terug zijn. Tot snel,

Dikke kus van jullie nichtje Jorien

• 12 December 2008 - 18:50

Ria:

Hallo Isis en Devi...wel heerlijk zonnig weer bij jullie zo te zien. kun je weer lekker in je zomerkleren lopen. Ik trek nog een extra trui aan want..brrrr...wat is het hier koud.
    Hoe gaat het nu met kerstmis bij jullie in India...gaan jullie zelf sneeuw maken? Enne Devi heb je OOOOAMA al gezien en er mee geknuffeld.
    Doei

• 13 December 2008 - 08:21

Simone:

Wat ziet dat huis er gezellig uit zeg! En oh, heerlijk om lekker buiten te kunnen zitten. Hier moet ik zo meteen mijn auto krabben als ik straks van huis wil. De school van Isis en Devi klinkt lekker uitgebreid. Zelfs muzieklessen, leuk hoor. Ik ben ook benieuwd naar het project waar gaat kijken Ineke. Het klinkt op zich goed. Ga je de kinderen opvangen/lesgeven of word je meer een soort leerplichtambtenaar die ouders moet overhalen hun kinderen alsnog naar school te sturen? Enne, verveelt Hans zich echt of is hij werkelijk druk met delhi-belly-en. In dat laatste geval: Sterkte!

Hey, geniet van alles wat jullie daar doen én van het niets doen!!! Voor ons nog een paar daagjes werken (3). Mmm.
    Veel liefs en dikke knuffels, Simone

• 14 December 2008 - 10:32

Juf Marleen:

Hoi Isis en Devi en de rest van de familie,

Wat fijn om te zien en te horen dat jullie goed aangekomen zijn. Wel gek om jullie in zomerjurkjes te zien, terwijl wij hier 's ochtends de ruiten van de auto moeten krabben. Blijf ons op de hoogte houden. Veel plezier daar!

Groetjes juf Marleen

• 15 December 2008 - 13:29

Petra:

Hoi Isis en Devi,

Wat een leuk berichtje weer. Hoe bevalt het op de nieuwe school? Hebben jullie al veel nieuwe vriendjes gemaakt. Op de foto's lijkt het ons allemaal erg leuk daar. Geniet er maar lekker van. Doen jullie de groeten aan papa en mama

Groeten Petra

• 20 December 2008 - 14:56