Delhi op z'n heetst! - Reisverslag uit New Delhi, India van Isis, Devi, Ineke en Hans Janssen - WaarBenJij.nu Delhi op z'n heetst! - Reisverslag uit New Delhi, India van Isis, Devi, Ineke en Hans Janssen - WaarBenJij.nu

Delhi op z'n heetst!

Blijf op de hoogte en volg Isis, Devi, Ineke en Hans

24 Mei 2015 | India, New Delhi

Het is heet in Delhi. Buiten loopt de temperatuur op naar 48 graden C. Te warm om de stad te verkennen. De kinderen blijven het liefst in de hotel kamer en zijn alleen voor eten te verleiden om naar buiten te gaan. Maar voor een hotelkamer zijn we natuurlijk niet naar India gekomen. Met het vooruitzicht van een airco fastfood restaurant en voor Devi het boek 'Falt in our stars' kregen we ze toch mee om Delhi te verkennen.

Paharganj is nog even kleurrijk als altijd en ruikt nog steeds hetzelfde. Het schijnt breder geworden te zijn, maar ik zie het niet. De Main Bazar is nog steeds heel smal en er gaat meer verkeer doorheen dan voorheen. Ook het oorverdovend geluid is nog steeds hetzelfde. Iedereen toetert, waardoor je regelmatig de schrik om het hart slaat. Overal staat op auto's dan ook 'Blow horn'. Tja dat verklaart natuurlijk alles. Ook de koeien zijn nog steeds overal aanwezig en de poep vindt je overal. Dit blijft voor mij nog steeds het aantrekkelijkste deel van Delhi, maar connaught place is wel een welkome afwisseling. Hier is het allemaal wat ruimtelijker opgezet en is het verkeer iets overzichtelijker.
De overkapping van de brede balustrades bieden ook verkoeling, hoewel met deze temperatuur ook niet voldoende.

Op onze zoek tocht naar het boek voor Devi zijn wij nog even langs mijn oude vriend Kitti Jain gegaan. Het huis was nog steeds hetzelfde. Vervallen en oud, maar er stonden veel moderne auto's voor de deur. Het gaat deze familie dus voor de wind. Helaas deed niemand de deur open. Dan maar naar zo'n modern fastfood restaurant, waar je er tegenwoordig verschillende van vindt. Dit is de plek waar de jeugd rondhangt op een zondag middag. Gekleed in hele westerse kleding. Ook de meiden dragen tegenwoordig spijkerbroek met moderne blousejes. Ik vraag me af hoe ze zo schoon blijven, want na onze verkenningstocht zien wij er vies en bezweet uit. Tijd voor een douche, voor we in de trein stappen naar de bergen en de koelte.

• 12 Juni 2015 - 10:01

Tlieke:

Leuk familie jassen. Nog wat leuke foto's om te delen?

Xx lieke

• 12 Juni 2015 - 14:46

Lidy Morshuis:

Het is bij jullie wel iets warmer dan hier maar vandaag is het hier 30 graden! Fijn dat jullie het naar je zin hebben.Als Devi last heeft van de warmte zet maar op het vliegtuig dan kan ze hier wel slapen groetjes en nog veel plezier.

• 15 Juni 2015 - 09:10

Asia:

Wat leuk om je vakantieverhaal te lezen. Ik zie uit naar het vervolg. Het lijkt me ook erg leuk om een paar foto's te zien. Groetjes en veel plezier!

• 15 Juni 2015 - 09:17

Dinie:

Leuk! Eindelijk reisverhalen! :-)
    Ik smul mee! Jullie een hele fijne tijd nog daaro. Al is het er dan bloedje heet...

• 15 Juni 2015 - 14:57

Peter:

Volgens mij genieten jullie daar ,het is daar zweten maar hier ook ,maar dan van het werken .
    Geniet er van en we lezen mee.