Terug in India! - Reisverslag uit New Delhi, India van Isis, Devi, Ineke en Hans Janssen - WaarBenJij.nu Terug in India! - Reisverslag uit New Delhi, India van Isis, Devi, Ineke en Hans Janssen - WaarBenJij.nu

Terug in India!

Door: Ineke Nijhuis

Blijf op de hoogte en volg Isis, Devi, Ineke en Hans

22 Mei 2015 | India, New Delhi

Na een lange reis ben ik alleen aangekomen in India. Hans, Isis en Devi komen een vlucht later vanuit Dubai. Zij moesten nog eens 10 uur extra op het vliegveld wachten. Ik had mijn reis al in december 2014 geboekt en daardoor een betere connectie. Lastig, want nu moet ik alleen de reis naar het centrum van New Delhi maken om op zoek te gaan naar ons hotel.

Er is veel veranderd sinds de laatste keer dat ik het noorden van India heb bezocht. De luchthaven is veel moderne geworden en je kunt tegenwoordig de metro nemen naar 'The New Delhi Railwaystation'.
Een hele verbetering, want daardoor ontsnap ik aan alle taxichauffeurs die me voor een veel te hoog tarief een ritje aanbieden.
Een ander voordeel is dat de hete deken van Delhi over me heen valt.
Want heet is het. Dat merk ik wanneer ik uit de metro stap en midden in het gekrioel en getoeter stap. Binnen de kortste tijd loopt het zweet in straaltjes van mij af en loopt mijn hoofd vuurrood aan.

Met mijn rugzak zoek ik op bepakt en bezakt mijn weg en kom ik tot de ontdekking dat ik aan de andere kant van het station moet zijn. Tja er loopt geen tunnel onder de grote hoeveelheid sporen door. Wel een loop brug van 2 km lengte. Een hele opgave in deze hitte en drukte, vooral omdat tegenwoordig ook op het station alle bagage gecontroleerd wordt. Na de aanslagen in Mumbai wordt er geen risico's meer genomen.

Al met al kom ik na een zoektocht van een uur moe in ons hotel aan.
De recensies van boeking.com kloppen. We hebben voor Indiase begrippen een mooie kamer met fan en airco. Na een reis van 18 uur een weldaad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isis, Devi, Ineke en Hans

Wij verblijven in Noord India. Isis en Devi gaan naar school, Ineke en Hans houden vakantie en ontdekken India samen. Hans houdt vakantie!!

Actief sinds 28 Okt. 2008
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 29710

Voorgaande reizen:

21 Mei 2015 - 02 Juli 2015

Voor de bruiloft van Nisha naar India

05 December 2008 - 13 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: