Ontmoeting in Delhi! - Reisverslag uit New Delhi, India van Isis, Devi, Ineke en Hans Janssen - WaarBenJij.nu Ontmoeting in Delhi! - Reisverslag uit New Delhi, India van Isis, Devi, Ineke en Hans Janssen - WaarBenJij.nu

Ontmoeting in Delhi!

Door: Ineke Nijhuis

Blijf op de hoogte en volg Isis, Devi, Ineke en Hans

23 Mei 2015 | India, New Delhi

Na een lange reis is slaap een weldaad. De bedden zijn zoals ik ze gewend ben. Hard! Slim van mij dat ik mijn Thermarest matje heb mee genomen. Hiermee overleef ik de aankomende 6 weken wel.

Hans een de kinderen liggen nog op 1 oor. Ze kwamen laat in de avond aan en hebben weinig geslapen tijdens hun reis. Die liggen slapen dus een gat in de dag. Ik laat ze lekker slapen en ga zelf Paharganj verkennen. Eerst een ontbijt in mijn vertrouwede restaurantje dat is er nog steeds is nadat ik 18 jaar geleden voor het eerst in India kwam. Er is niets veranderd. Zelfs de kunststofstoeltjes lijken nog het zelfde. Ik ga er dus heel voorzichtig op zitten, want de sporen des tijds zijn zichtbaar. Eerst een melkkoffie om de verslavingshoofdpijn te onderdrukken. Al snel staan er verschillende bedelaars om me heen en verschillende reizigers nemen plaats op het kleine terrasje en wisselen reisverhalen uit. Ook dat is nog steeds hetzelfde. Een hele aardige jongen komt bij mij aan tafel zitten. Hij is net terug uit Mc Cloud Ganj en vliegt verlaat vannacht India. Hij vertelt over zijn periode daar. Handig als voorbereiding, zodat ik me een voorstelling kan maken van het gebied waar ik zolang heb gewoond en veel heb mee gemaakt.

Ik krijg zijn simkaartje voor de telefoon, omdat hij dat niet meer nodig heeft. Ook dat is nog steeds hetzelfde. Reizigers delen niet alleen hun verhalen, maar helpen elkaar.

Nadat hij is vertrokken komen er twee baba's aan het tafeltje naast mij zitten. Ook zij wisselen hun heilige ervaringen uit. Het verschil is dat deze baba's India niet verlaten en altijd opzoek zijn naar nieuwe ervaringen op hun weg naar verlichting.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Isis, Devi, Ineke en Hans

Wij verblijven in Noord India. Isis en Devi gaan naar school, Ineke en Hans houden vakantie en ontdekken India samen. Hans houdt vakantie!!

Actief sinds 28 Okt. 2008
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 29651

Voorgaande reizen:

21 Mei 2015 - 02 Juli 2015

Voor de bruiloft van Nisha naar India

05 December 2008 - 13 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: